על טיים-אאוט תל אביב, רחוב אלנבי, וינה ו"מהיר בעיר"

30 06 2010

כתבת השער של טיים-אאוט עסקה השבוע במצבו העגום של רחוב אלנבי בתל אביב. כצפוי, הפיח והרעש שיוצרים אלפי האוטובוסים המזהמים שעוברים שם סומנו כאשמים העיקריים בהידרדרות המבנים ברחוב.
העירייה, בתגובותה, מסרה כי העניין ישתפר עד שנת 2025(!!!!) לאחר, שבתקווה, כל קווי הרכבת הקלה יפעלו.
בדבר אחד צודקת העירייה: אין טעם לפתוח בשיפוץ מאסיבי באלנבי ללא מיתון תנועה, שלא יתאפשר ללא רפורמה בתחבורה הציבורית באזור שתקטין את הפיח. דוגמה מעניינת להשפעת פיח על מבנים אפשר למצוא בקתדרלת סנט סטפן בוינה. הקתדרלה עוברת ניקוי יסודי בשנים האחרונות, שחושף את גודל הנזק שהצטבר, לאורך השנים, מהזיהום שהיה באזור:

[החלק העליון של המגדל כבר עבר ניקוי]
אבל, בניגוד לגישתה של העירייה, הדבר לא מחייב המתנה עד שנת 2025. תנועת "עיר לכולנו" מקדמת הצעה אלטרנטיבית – "מהיר בעיר" – שמבוססת על אוטובוסים נקיים אשר נוסעים בנתיבים מיוחדים להם, ועוברים כל 3 דקות. נתיבי הקווים יהיו פשוטים מאד, בניגוד למבוך הבלתי אפשרי שקיים כיום. למעשה, מבחינת חווית השירות, אין שום הבדל בין מערכת כזו לבין מערכת רכבת קלה. המערכת זולה באופן משמעותי מהרכבת הקלה, ומהירה מאד להקמה. מערכות דומות הוקמו במקומות שבהם המנהל הציבורי פחות יעיל מאשר בישראל, ויצרו מהפכה עצומה.  
נקווה שהגורמים הרלוונטיים יתעשתו ויקדמו את התוכנית הזו, למען רחוב אלנבי ולמען כולנו.


פעולות

מידע

10 responses

1 07 2010
אוהד

אולי אתה יודע כיצד הזדהמה הקתדרלה כל כך? הרי מדובר באיזור במרכז העיר בו אין כמעט תנועת כלי רכב.

אגב, יש טענות שללא מעבר לגז, תחבורה ציבורית מבוססת דיזל, כמו שיש היום בישראל, מזהמת פחות בפליטות פחמן, אך יותר בחלקיקי פיח אשר הינם המרכיב הפוגע בבריאות האדם ומייצר את זיהום הפיח עליו אתה מדבר. לצערנו כיום בארץ יש איסור למעבר תחבורה ציבורית לגז מטעמי ביטחון. כך שלא ברור שפתרון BRT שאמור להגדיל את תדירות נסיעת הקווים, פותר בעיה זו.

1 07 2010
אליאב

אוהד,
למיטב הבנתי אזור מרכז העיר בוינה היה פתוח לכלי רכב עד שנות ה-70, כך שזה מספק חלק מההסבר.
לגבי האוטובוסים – אתה מחדש לי לגבי האיסור על גז – ממה המדינה חוששת? מכל מקום, יש גם אוטובוסים חשמליים בכל מיני מקומות בעולם.

2 07 2010
טל

אאל"ט כאשר אתה שורף גז אז מתקבלים אדי מים –
מה יותר מזהם אדי מים או פיח?

נקודה למחשבה.

4 07 2010
לירן

אני חייב לציין ששטיפת המוח הפופוליסטית שעיר לכולנו מבצעת רושמת הישגים
מדהימים בקרב הקהילה ה"אורבנית" של תל אביב.
פשוט לא יאמן איך הצליחו חבורת אנשים לשכנע אתכם בתוכנית בלתי ישימה במסווה של פשטות וקלות.

אני אספר לכם סיפור מדרום העיר שם ניסינו יותר משנה הכוללת הפגנות ומכתבי מחאה ודיבורים שוטפים עם העירייה וחברת דן לקדם שימו לב- תוספת של 3 אוטובוסים של קו 32 בשעות הבוקר בו הקו מפוצץ ואינו עוצר פעמים רבות בתחנות.
אחרי תחינות של שנה הודיע חברת דן שתבדוק את הנושא ולאחר כשבוע שבו
נוסעים רבים שוב ננטשו בתחנות והצטופפו בגטאות על 4 החליטה החברה לדחות
את טענותינו ולהשאיר את המצב כפי שהוא.

סלחו לי חברים יקרים, אתם רוצים בטוב ואופטימיות אך צר לי לאמר שאתם ילדותיים אם לא פטאתיים… הלוואי שאני הייתי מסוגל לשכנע נשים לצאת איתי
כמו שעיר לכולנו שכנעה אתכם שהתוכנית הזאת ישימה. ומצד שני לפחות אני
לא משקר כמוהם.. אולי כדאי לי להתחיל?

4 07 2010
אליאב

לירן, אשמח אם תסביר מה הקשר הלוגי בין הסיפור המצער שלך עם דן לבין ה"ילדותיות" וה"פאתטיות" שאתה מייחס אלי (ברבים). מדובר בהצעה לתוכנית סטטוטורית, ולא למשהו התנדבותי שדן יעשו מרצונם החופשי. בלי קשר, אני לא מייצג את עיר לכולנו, אז אולי עדיף שאת הטרוניות לגבי ה"שקרים" שלהם כביכול תפנה אליהם ישירות.

6 07 2010
שרון מלכי

לירן שלום,
כמי שמעורבת בעבודה המאומצת שהושקעה בתוכנית מהיר בעיר בשנתיים האחרונות, אני מעוניינת מאוד לשמוע מהם אותם "שקרים" אליהם התכוונת. אני מאמינה שנוכל לנהל דיאלוג פורה בנושא שבסופו תראה שכל מה שמוביל את המהלך הזה הן כוונות טובות לתחבורה ציבורית טובה יותר ולעיר טובה יותר.
בנוסף, גם לי לא מובן הקשר שעשית בין הניסיון המצער שהיה לך לבין התוכנית של מהיר בעיר ואשמח לשמוע עוד ממך בנושא.

6 07 2010
לירן

שרון בתור דוברת לשעבר של עיר לכולנו טעמי שהדיון בינינו יהא עמוס לעייפה באינטרסים.

אני מצטער אם מישהו נפגע מהתגובה הקודמת לצערי רתחתי אל מול המקלדת,
השנאה העזה שיש לי לקואופרטיב דן האכזר המתעמר באזרחי העיר חדשות לבקרים
גרמה לי לתגובה כתובה חסרת פרופורציות.
שיהיה בהצלחה בכל מקרה.

6 07 2010
שרון מלכי

לירן,
אתה מתבלבל ביני לבין שרון שחף, שאכן הייתה הדוברת של עיר לכולנו.
כמו שהצגתי את עצמי, אני פעילה בעיר לכולנו ובאופן ספציפי מעורבת בקמפיין הזה מראשיתו.
בכל מקרה, אשמח לשמוע אם יש לך ביקורת או הצעות לגבי התוכנית של מהיר בעיר. אני מאמינה שהאינטרס של כולנו (גם של שרון שחף, למרות שאני לא מעוניינת לדבר בשמה) הוא שת"א תהיה עיר שלכולנו טוב יותר לחיות בה.

20 07 2010
כתבו עלינו, סבב שני | עיר לכולנו - מהיר בעיר - פותרים את משבר התחבורה בתל אביב יפו

[…] "ברחובות של ג'יין" מחמיאים בקצרה: "למען רחוב אלנבי ולמען כולנו". […]

6 08 2010
הם לא נחמדים « הרחובות של ג'יין

[…] גם על שיטת כרטיסי המעבר המוזרה שמונהגת בקווי דן. נגענו במהיר-בעיר, והעלינו הצעות לרפורמה בשקל. אבל בסופו של יום, כל […]

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s




%d בלוגרים אהבו את זה: