תחנה אחרונה סבידור

11 07 2011

לעתים נדמה שמסוף ארלוזורוב (או בשמו הרשמי – מסוף 2000) תוכנן כתחנת אוטובוסים בעלת תכונות מיסטיות: מצופה מהנוסעים להשתגר ממקום הימצאם ישירות לתוך האוטובוסים. אחרת, אין דרך להסביר את העובדה שהמקום מתוכנן ללא כניסות מסודרות, נגישות ונוחות להולכי רגל. כך, למשל, מי שיוצא מתחנת הרכבת הסמוכה, ורוצה לתפוס אוטובוס למרכז העיר, נתקל ב"שער" הבא:

[אין כניסה]
למעשה, הולך הרגל אמור להכנס למתחם התחנה דרך אותו שער ממנו נכנסים האוטובוסים.
בהנחה שהנוסע הצליח לשרוד את הכניסה, המצב בתוך המסוף לא משתפר. אין מעבר מוסדר להולכי רגל גם בפנים המסוף, ולכן עליהם להיאבק עם האוטובוסים שנכנסים ויוצאים מהחניה:

[ג'ונגל עירוני]
המצב לא יותר טוב לגבי מי שמגיע מהצד המזרחי של התחנה, אחרי שנאלץ לחצות את האוטוסטרדה של נמיר. גם שם מחכות תופעות משונות:

[העיקר שלמכונת המשקאות יש מקום]
זאת מבלי להזכיר את ריח השתן, קשיי ההתמצאות, ואווירת האסון ההומניטרי הכללית במקום:

רכבת צפון/סבידור/ארלוזורוב/מסוף 2000 היא רק דוגמה אחת למסע הארוך, ארוך מאד, שעל תשתית התחבורה הציבורית בישראל לעבור לפני שתהפוך לאלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. ההנגשה של התחנה, כך שתהיה ראויה לשימוש אדם, תהיה צעד ישוב בכיוון.


פעולות

Information

17 responses

11 07 2011
הלוחש לאוטובוסים

בנוסף, ממש לאחרונה הוחלפו תחנות האוטובוס במתחם. במדקום הדגם החום והישן, שמספק מעט צל ו/או מחסה מהגשם, שמו דגם חדש, אולי יותר אסתטי, שלא מספק מחסה כמעט בכלל.

נראה שמי שהחליט על ההחלפה לא מחכה הרבה לאוטובוסים בחייו.

11 07 2011
מתי עלה

אין ספק כי מסוף 2000 לוקה בהנגשה, לא מקיים עירוב שימושים כלשהוא, לא מוצלל ולא נעים לשהות בו, למרות מיקומו וסביבתו העירונית שיוצרת תחושת הגנה כלשהיא. הוא מבודד, אך מלה בפונטציאל, יש למתחם תוכניות האמורות לחבר אותו אל העיר, לשלב בו עירוב שימושים, מבני ציבור ושטחים פתחים, אך נראה כי הישום רחוק מספיק בכדי לשפר את מצבו היום ולחשוב שנית במסגרת שיתוף ציבור על תכנון עתידי.

12 07 2011
גיל אחר

המסוף כולו אמור לעלות בסערה השמיימה ובמקומו צפויים להיבנות מגדלים שימשיכו את הסגנון הווי-אר-נובו-ריש של מתחם צמרת.
הבעיה טמונה מזרחה מהמסוף ברחבה שממול הרכבת. לפני מספר שנים הוחלט כנראה לסגור כמה כניסות ולהוליך את היוצאים מהתחנה בין בסטות (ככה הרכבת תוכל לעשות עוד כמה שקלים). מאז כשיוצאים מהתחנה, בין זה שצועק "בייגלה- בייגלה" לסדרן המוניות, אין ספק שיש חוסר אוריינטציה וכנראה לא שמים לב שמי שתכנן את התחנה מיקם כביש גישה לאוטובוסים שיוכלו לעמוד לרשות הנוסעים מיד אם צאתם (ביציאה המקורית) מהרכבת. אוטובוסים כאלה עוברים מדי פעם, אבל רוב הרחבה הופקעה לטובת… (תנחשו)…רכבים פרטיים. אם ישראל במסע שיש לו קשר לתחבורה ציבורית, סביר להניח שזה מסע הרחק הרחק אל עבר עולם שבו כולם תקועים בפקק אחד ארוך בתוך המזדה שלהם בנתיבי איילון שיורחבו ויגשימו את השיר הידוע: שתי גדות לירדן -אחת שלנו השניה גם כן. הנוסעים דרומה יעברו במישורי השומרון (משום שההרים יושטחו לנוחות הנהגים). הנוסעים צפונה יהנו מנתיב שידרוס את עמאן ואירביד. ובא לציון גואל, ולי בא לטוס מפה (במטוס ציבורי או פרטי).

12 07 2011
יותם

די, באמת.

אני לא מבין איפה אתם חושבים שאתם חיים. מעבר לגבול במדינה קטנה ושמה ירדן יש אוטובוס וחצי ואנשים שם בקושי יודעים מה זה ציבורי. תחנה בלי מדרכות? קשיי היום יום של העולם ה-1 עצובים.
בוא נתנחם בזה שבכלל יש לנו אוטובוס שיביא אותנו מנקודה א' לנקודה ב' בלי לשלם 15 שקל לנסיעה ובלי להתמקח עליו.
אני מסכים שבהשוואה לכמעט כל עיר אירופאית התחנות בישראל לא הכי נוחות, וכן יש לנו עוד הרבה עד שנדביק אותם. אבל באמת די עם ההתלוננות. בסה"כ המצב יחסית טוב.

12 07 2011
העלמה עפרונית

לצערי עוד לא יצא לי לבדוק מקרוב את מערכת התחבורה הציבורית של הממלכה ההאשמית, אבל מנסיוני, דווקא במדינות עולם שלישי התחבורה הציבורית מאד אמינה, יעילה וזולה (גם אם האוטובוסים עצמם בד"כ נוחים פחות)

12 07 2011
אליאב

יותם, הטרגדיה האמיתית היא עד כמה הציפיות של הציבור בישראל נמוכות. למעט מהצבא כמובן.

12 07 2011
יותם

הציפיות הן ממש לא נמוכות. להפך הן יותר מידי גבוהות ומכאן התלונות האינסופיות.
צריך להבין באיזה סביבה ומציאות אנחנו חיים לפני שמותחים ביקורת על דברים פעוטים כמו חוסר במדרכות ותחנות אוטובוס שלא מתוכננות היטב.

12 07 2011
אליאב

התופעות הללו הן לא תוצאה של תת-פיתוח, אלא של פיתוח יתר לטובת הרכב הפרטי. לכן זה לא ממש רלוונטי.

12 07 2011
יפתח

יותם, סליחה על השאלה האישית: אתה אמיתי?

13 07 2011
עוגיפלצת

אליאב, אולי תבדוק פעם את רחוב הרכבת בואכה יהודה הלוי? זה משהו נורא. אם אתה רוצה להגיע מצומת בגין ליהודה הלוי או רוטשילד (כהולך רגל כמובן), אין לך מדרכות בכלל! בצד אחד של הרכבת אתה הולך על מדרכה שנגמרת בחניון, וכדי להגיע להמשכה – עליך לעבור את החניון ובסופו להידחק בין רכב למחסום (אני מדברת על איפה שתחנת המשטרה שם). בצד השני מדובר בחניון גדול – שם כלל אין מדרכה. עליך ללכת בתוך החניון, ולהיכנס באיזה פשפש לרחוב טיומקין. זה אזור מאלף ללימוד היחס להולכי רגל בתל אביב.

13 07 2011
עוגיפלצת

*צומת בגין = צומת דרך בגין ורחוב הרכבת

13 07 2011
אליאב

את כמובן צודקת. האזור של הרכבת-בגין-יהודה-הלוי הוא אזור אסון ממש. אין שום דרך לעבור אותו, ברגל או אופניים, בלי להתבאס רצח. זה לא מפתיע, כי כל האזור הזה הוא הגבול ההיסטורי בין תל אביב "הלבנה" ו"השחורה", גבול שאף פעם לא היה קל לחצות אותו.

14 07 2011
עוגיפלצת

ואת זה ראית? http://room404.net/?p=42991
הכותב מתלונן שלוקחים לו את החניה בחינם.

14 07 2011
אליאב

פוסט מלא בהפוך-על-הפוך-על-הפוך, עד שאני תוהה אם בכלל יש שם משהו קוהרנטי.

23 12 2020
משאבת סבון נחושת

דאָס איז אַ גרויס בלאָג! איך גלייך עס.

13 03 2021
נחושת באגן

איך געפֿונען פייַן אַרטיקלען דאָ. איך ווי דער שטייגער פון שרייבן. שליימעסדיק!

4 06 2021
מערבל מטבח נירוסטה ברז

ימפּרעסיוו! דאַנקען פֿאַר דעם אַרטיקל

כתיבת תגובה