ביום שישי ה-29.4 כולנו בכיכר

21 04 2011

בימים אלה, כשהסקר של עיריית תל אביב לגבי עתידה של כיכר דיזנגוף נערך, חשוב מאד שהציבור הרחב יאמר את דברו. כבר כתבתי כאן כמה פעמים על הבעיות האורבניות הקשות שנגרמות על ידי הפרדת המפלסים בכיכר והשפעתה השלילית על הסביבה. אבל הסיבה העיקרית לכך שהמאבק על הכיכר כל כך חשוב רחבה הרבה יותר. אם נרשה לעצמנו להיות קצת דרמטיים, בכיכר דיזנגוף ייקבע עתידו של המרחב הציבורי בישראל: האם להמשך העדפת הרכב הפרטי או להחזרת המרחב להולכי הרגל. כיכר דיזנגוף, במידה רבה, היא הסמל של העיר המשפיעה בישראל, ולכן ניתן לומר שהיא המרחב המשפיע ביותר במדינה. אם יוחלט להוריד אותה למפלס הקרקע, ללא בניית חניון מזהם תחתיה, ובכך לבטל את ההפליה נגד הולכי הרגל, המסר יהיה חזק וברור ויחלחל לבסוף גם למקומות אחרים בארץ.
לכן, אני קורא לכולם להצטרף לפעילים הבלתי נלאים של החזית להורדת כיכר דיזנגוף ולהגיע לכיכר לארוע שמסמל את תחילת המסע לעבר השבת המרחב הציבורי להולכי הרגל. במסגרת הארוע תוקף הכיכר בשרשרת אנושית, נראה שיהיה הפנינג יהיה מעניין. יום שישי, ה-29.4.11, בשעה 11:00 בכיכר.
בנוסף, הבלוג של לרמן מארח דף שמרכז מידע על המאבק להורדת הכיכר. שווה לבקר ולהפיץ.


פעולות

Information

7 responses

21 04 2011
אדר

אכן מטרה חשובה, אני אשתדל להגיע.
ואם אנחנו כבר בענייני מדינת ישראל כמקדש למכוניות פרטיות (וריקות פרו למושב הנהג – כמה יעיל!):
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4059258,00.html
משרד התחבורה מבטל שני קווים של דן שנוסעים לאוניברסיטה בה אני לומדת. המסר הוא חד משמעי, אם אתה לא עשיר דייך כדי לקנות רכב ולבזבז על דלק וביטוח, אתה לא ראוי להיכנס למעוז היוקרה של רמת אביב. גם ככה אני שומעת בבריכה של האוניברסיטה וברחוב איינשטיין רק צרפתית ואנגלית במבטא אמריקני לאחרונה. נראה לי שכל מי שיכול להרשות לעצמו להסתובב בשכונה הזו בא עם כסף מחו"ל.

21 04 2011
אליאב

אדר, רב הנסתר על הגלוי לגבי הרפורמה הזו. עם זו, השמועות אומרות שהכתבה לא מדוייקת לחלוטין, ושיהיו קווים אחרים שישרתו את אותם אזורים.

22 04 2011
אדר

נחיה ונראה.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1224907.html
עוד כתבה מעניינת – ההשפעה של הסטודנטים בבאר שבע על האזור.

27 04 2011
דודו

אני חייב לציין שאתה לא דרמטי, אלא מבלבל את השכל. האם לא ניתן להגדיר את הפיכתו של רחוב יפו בירושלים למדרחוב נטול מכוניות כסמל "שיקבע(או למעשה כבר קבע) את עתידו של המרחב הציבורי בישראל: האם להמשך העדפת הרכב הפרטי או להחזרת המרחב להולכי הרגל".

לפי הטיעון שלך ותגובתי כנראה שעתיד המרחב הציבורי כבר הוכרע

ראייתך צרה, אופנתית וקשקשנית.

27 04 2011
אליאב

קשקשנות או לא, אתה עדיין מכלה את זמנך בלקרוא ולהגיב.

1 05 2011
דודו

קצת פחות פאתוס וקצת פחות ראייה צרה משל ת"א היא ארץ השמש העולה רק יועילו

26 06 2021
מנפק לסבון פליז

אַזאַ אַ ינספּיירינג בלאָג!

כתיבת תגובה