מה זה השטויות האלה?!

23 11 2009

הפרבר הגדול מודיעין עובר תהליך מיתוג. כמו כל דבר שקשור לפרבר-מחופש-לעיר הזה, התהליך מתוכנן מהיסוד, וכולל מצגות של עשרות מגה-בייטים. חברת המיתוג שמשלשלת לכיסה ממיטב כספי המיסים של התושבים כתבה דיסרטציה חובקת-עולם (אבל חסרת הגהות כפי שנראה). באמת מרשים. בין היתר, סוקרת המצגת "מגמות עולמיות" ב"סגנון חיים העירוני", שהבנתן אמורה לסייע בתהליך המיתוג. בליל כזה מזמן לא ראיתי. אם כן, לפי החברה, מגמה "עולמית" היא "התקרבות בין נשים וגברים", שמתבטאת בין היתר ב"התקרבות במנטאליות – נשים מחוברות יותר לצד האסרטיבי, גברים מחוברים לצד הריגשי" (עשרות שנים של פמיניזם מתאיידות להן). עוד מצהירה המצגת, קבל עם ופאוור-פוינט, כי "למעלה מ- 80% מההחלטות המשק הבית מתקבלות ע"י נשים או בשיתוף האישה – עם לגיטימציה של בן הזוג"(!!!) [טעויות במקור]. אכן חברה מתקדמת עומדת לנגד רוחם של הכותבים.
עוד מציגה חברת המיתוג סקר בו נשאלו תושבי מודיעין (ה"לקוח", בשיח הניאו-קפיטליסטי) איך הם רואים את עירם בעתיד. בין היתר נשאלו הנסקרים אם הם היו רוצים "עיר עם איכות סביבה" (36% מצאו את זה כדבר חשוב), או שמא "עיר כמו תל אביב" (2%). שאלות אינטילגנטיות כאלה, אפילו אם נעשו רק לצרכי מיתוג, רק מדגימות את ההערכה הירודה של עורכי הסקר כלפי הסובייקטים שלהם. לאחר מכן מפליגה המצגת בשבחי המיקום של מודיעין – בפרפרזות עילגות על דברים שכביכול הובעו על ידי מקבלי החלטות ותושבים בעיר. בין היתר נאמר שם "זה במרכז קרוב לכל מקום, אבל גם מבחינה היסטורית מודיעין מכבים ורעות והיא פותרת את הקונפליקט את בין הישראלים ליהודים "(!!) [טעויות במקור]. לא פחות. ואם בקונפליקט עסקינן, אז לכאורה מודיעין היא "שמורה של ישראל היפה – אנשים שחיים בתחושה של שותפות וחלוציות – באו להתיישבות כמו עם חלום ושליחות, המקום היחידי שקונה במחיר טוב, חלום שניתן להגשמה" (ברל כצנלסון ויצחק תשובה נדחסים לאותה פיתה). והפייבוריט שלי: "עיר של אנשים שאכפת להם – ולא חשוב ממה!" (רלטיביזם מוסרי 2.0)
המצגת ממשיכה לאחר מכן בהגיגים פילוסופיים שאמורים להגיד לנו משהו על מה גורם אצל תושבים לשביעות רצון. בין היתר נאמר שם ש"בהמשך לפוסט מודרניזם יש לאפשר לכל אחד לבטא את עצמו תרבותית קהילתית ואישית". אהמ.
צר לי, אבל מדובר בגיבוב השטויות הגדול ביותר שנתקלתי בו במשך חודשים ארוכים. וכשזה בא ממישהו שעוסק כרגע באקדמיה זו אמרה חזקה.
אני מציע לעיריית מודיעין – תחסכו את הכסף ותשקיעו אותו בניסיון להחיות את העיר דרך טיפול בליקויים התכנוניים הקשים שלה, ולא דרך ניסיון למכור לציבור לוקשים מכובסים כ"מיתוג". עד אז אני מציע לכם סלוגן חינם:

"עיר ללא מדרכה"


פעולות

Information

20 responses

23 11 2009
אביגיל

כל מילה.
רפש פירסומאי מהמעלה הראשונה.

והתעצבנות דומה מזווית קצת אחרת:

timesq3.jpg

23 11 2009
צפריר

פוסט מקסים. אמן ואמן. “עיר של אנשים שאכפת להם – ולא חשוב ממה!” זה גאונות לשמה. צחקתי ארוכות

23 11 2009
אליאב

צחוקים בצד, זה לא יאומן שמתקבלות החלטות כלשהן על בסיס הדבר הזה. או אולי דווקא כן יאומן.

23 11 2009
שירי

יואו, בזמן האחרון יצא לי להתקל בכמה זבלונים, זה בהחלט אחד הטובים שבהם. יש לינק?

23 11 2009
אליאב

כן. המילה "מיתוג" בפוסט מפנה לעמוד עם המצגות.

23 11 2009
kw

אם זו הייתה בדיחה, היא הייתה מאוד מצחיקה.

24 11 2009
נירית

נכנסתי למצגת "מיתוג העיר". קודם כל אתה חייב לי 5 דקות מהחיים שלי. חוץ מזה, בעיני כל דבר שכולל את המילה מיתוג הוא מאוס והמצגת לפחות הבהירה לי היטב למה. מיתוג, כך לפי המצגת, הוא "תהליך שבו בונים לארגון מוצר או חברה תפיסת עולם, ערכים ודפוס התנהגות שמבוטאים בזהות עיצובית וגו'"
כלומר לוקחים משהו ריק מתוכן (לדעת מומחי המיתוג) ועובדים חזק חזק על הקליפה. שווה.

לעניין ההחלטות שמתקבלות על בסיס הדבר הזה, אני באמת לא יודעת אילו החלטות אפשר לקבל על בסיסו, ואולי זה בדיוק העניין- על בסיס הקשקוש הפוסט מודרניסטי הזה אפשר לקבל כל החלטה מופרכת ולטעון שהיא ברוח "ערכי המיתוג". העיקר שאמרו לפחות 5 פעמים במצגת שיתוף ציבור.

24 11 2009
אליאב

5 הדקות יוחזרו על כוס קפה. תראי, לגבי מיתוג – כשמדובר על מוצר מסחרי אני יכול אולי להבין את זה. אבל כשמדובר ב"עיר", שבעיני היא לא "מוצר" אלא סוג של public good, זה באמת הזוי שרשויות מתעסקות ב"מיתוג" על בסיס נתונים כאלה. ובהקשר הזה אני מסכים עם מה שכתבת, למעט אולי ההגדרה של הגיבוב הזה כ"פוסט מודרניסטי". זה אפילו לא זה, זה סתם ערימת שטויות.

26 11 2009
ערן

1/ מודיעין אינה פרבר אלא עיר כיוון שהיא שיש בה הרבה אנשים שגרים בצפיפות ויש בה תעסוקה ולא רק מגורים.

2/ מיתוג עירוני יכול להיות כלי מאד חזק (אם לא עושים אותו בצורה כ"כ מגוחכת). שים לב למה שקרה בחולון ומה שמנסים לעשות בבת-ים. אני בטוח שבאנגליה ובארה"ב זה כבר קורה הרבה שנים.

27 11 2009
אליאב

ערן, ראשית, המון מזל טוב על הולדת הבת! שנית, מודיעין היא גם עיר לפי החלטת שר הפנים. אבל אלו כמובן מאפיינים פורמליסטיים. אני בטוח שגם אתה מסכים שאין במודיעין כמעט חיים אורבניים, וכי אחוז עצום של תושביה – יחסית להיותה עיר – עובדים בערים אחרות. 

27 11 2009
יקי

שלום לאליאב ולציבור הקוראים,

אני תושב מודיעין וכותב בלוג ביקורת על הזירה הציבורית בעיר שנקרא מודיעין-ווטש. איני משתתף בתהליך המיתוג בעיר ואיני מושקע בו אישית, אך נמניתי עם הקבוצה הראשונית שרואיינה בתחילת הדרך. יש 6 קבוצות עבודה של תושבים שעובדים בהנחיה של חברת ing על מנת לנתח את המאפיינים השונים הרלבנטיים להליך המיתוג.

הליך מיתוג של עיר זה דבר רציני, שמאוד יכול להשפיע על התדמית שלה לקהלים שונים. כך למשל חולון מיצבה את עצמה כעיר הילדים והצליחה למשוך בהצלחה משפחות, שבעבר לא רצו להתקרב לעיר. לקרוא למיתוג עיר "לוקש מכובס" מעיד יותר מכל על בורות הכותב.

בעיני התועלת הפוטנציאלית הגדולה ביותר מהליך המיתוג של מודיעין הוא מיצובה מחדש למשיכת חברות עסקיות על מנת להקפיץ קדימה את איזור התעסוקה של העיר, שאכן מדשדש כפי שציינת, ורוב התושבים נאלצים לבלות זמן רב בנסיעות למקומות עבודה מחוץ לעיר. אם נצליח בזכות הליך המיתוג להביא לכאן חברת עוגן גדולה או שתיים, ההשקעות במיתוג יחזירו את עצמן בגדול.

אני חושב שהתוצרים המוצגים באתר העירייה (יש שם 4 מצגות) מרכזים לא מעט מחשבה ומעורבות תושבים, לצד מלל שיווקי בלתי נמנע. זו לא חוכמה להיתפס לקטנות, כפי שבעיקר עשית בפוסט הזה, והשטחיות השולטת בפוסט הזה מעידה על הכותב ועל המטרה שצייר לו מראש, ולא על נשוא הפוסט – שפוספס כאן בגדול, בהתנשאות טיפוסית.

"מה זה השטויות האלה?!" הוא בהחלט כותרת הולמת לפוסט הזה.

28 11 2009
אליאב

יקי,
אנחנו משתדלים בבלוג הזה לשמור על תרבות דיון מסויימת בינינו. כפי שעולה מעיון בתגובות שלך גם במקומות אחרים, לצערי, תרבות דיון היא לא הצד החזק שלך, למרות שלעתים דווקא התוכן של דבריך שווה התייחסות רצינית. חבל.
 מכל מקום, וכפי שאמרת, מיתוג של עיר – כמו כל תהליך שנעשה על ידי רשות ציבורית במימון של כולנו – צריך להיות רציני. לצערי המצגת שבאתר העירייה רחוקה מרחק שנות אור מרצינות – מבחינה תוכנית כמו צורנית (אפילו הגהות לא טרחו לעשות). דברי ההבל שציטטתי משם הם רק קצה הקרחון, והייתי יכול להמשיך לכתוב פוסט של 5,000 מילה על זה.
לגופו של עניין, מיתוג לא יעזור לכם כל עוד לא תשכילו לחפש דרכים יצירתיות לתקן את התכנון הבעייתי של העיר שלכם. בנוסף, רוב הסיכויים שהמיתוג יהיה מטעה לחלוטין. התכנון הלקוי הוא הסיבה שמלכתחילה מצב התעסוקה בעיר קשה, כפי שציינת. זו הסיבה שגם הפוסט הזה נכתב. המצגות החובבניות הן עניין משני.

28 11 2009
יקי

תראה אליאב, אתה כותב פוסט קנטרני עם הכותרת "מה זה השטויות האלה?!" על עבודה בה עשרות אנשים משקיעים ממיטב זמנם ומרצם, כאשר במקום להתייחס למהות, אתה רק מביא דוגמאות קנטרניות של שגיאות ניסוח (אני מניח שלקוחים מתוצרי ביניים של קבוצות העבודה), אתה עוסק בדברים כמו החלטות על משק בית (ומה לעשות, זו עובדה שברוב משקי הבית הנשים הן הגורם הדומיננטי בניהולו, אתה מתייחס לנושא מיתוג עיר כ"לוקש מכובס" – ואח"כ אתה מתפלא שהפוסט שלך מקבל ביקורת נוקבת בסגנון דומה.

יש אנשים שמתחמקים מהתמודדות עם התוכן ומתרצים זאת בעטיפה, בעוד שהם עצמם עוטפים את דבריהם בסגנון חריף הרבה יותר – זה בן דוד של אותו רלטיביזם מוסרי אליו אתה מתייחס לעיל… יואב לרמן אליו אשר לבלוג שלו אתה בוודאי מתייחס הוא דוגמא מצויינת – לרמן נוקט בשפה חריפה כלפי חולדאי ומכנה אותו קים איל ז'ונג ועבריין וכן משתמש בשפה קשה כלפי באי הבלוג שלו – פעם הוא אפילו כתב לי "אני משועשע מתחיבת הראש שלך בישבנה העמוק של דוברות העירייה". אולם כאשר מבקרים את בבת עינו של לרמן, הלוא היא תנועת "עיר לכולנו" בראשות דב חנין, או אז לרמן מתלונן על תרבות דיון ומוחק תגובות מהבלוג שלו שחטאן היחיד הוא שהן מצביעות על התנהלות מביכה של עיר לכולנו, כפי שאפשר לראות כאן:
http://bibi.modiin.us/?p=1183

איני יודע לאיזה מצגת אתה מתייחס – יש באתר העירייה אליו קישרת 4 מצגות מתוכן חלקן מתייחסות להצגתי של תוצרי ביניים ע"י קבוצות העבודה, אשר בוודאי שאינן מלוטשות. אתה מוזמן לעיין במצגת שהוצגה בתחילת התהליך תחת הלינק "כניסה למצגת מיתוג העיר" היא מצגת מלוטשת ומקצועית – אבל כנראה שלא טרחת אפילו להציץ בה, רק מיהרת לקטול.

קראתי את הבהרתך בפוסט הראשון בבלוג שאינך מתכנן או אדריכל אלא עורך דין. עם זאת אשמח אם תרחיב מהו בדיוק לדעתך אותו "תכנון לקוי" במודיעין אשר "הוא הסיבה שמלכתחילה מצב התעסוקה בעיר קשה"?

28 11 2009
אליאב

יקי,
אני חושב שהגינות בסיסית מחייבת שאת הביקורת על לרמן תמתח בבלוג שלו, היכן שהוא יכול להגיב, או שלפחות תיידע אותו שכתבת עליו כאן.
ולעניין הסגנון החריף של הכתיבה שלי בפוסט. שים לב שהביקורת שלי נכתבה כלפי רשות מינהלית במדינת ישראל. אזרח רשאי לבקר רשות במילים חריפות כפי שימצא לנכון, כל עוד שאין מדובר בהסתה. זהו אופיו של המשטר הדמוקרטי וכך צריך להיות. כשמדובר בדיון בין פרטים, אני מאמין שסגנון הדיון ראוי להיות אחר – וכך אני נוהג.
לגבי איזה מצגת היוותה את הבסיס לפוסט הזה – חזקה על עיריית מודיעין שמה שהיא מעלה לאתר האינטרנט שלה הוא מה שהיא מצפה שעליו יתבסס הדיון הציבורי. אני איני אחראי לעובדה שהם לא מעלים מוצרים מוגמרים, כפי שאתה טוען.
ה"תכנון הלקוי" של מודיעין קיבל התייחסות בפוסטים רבים בבלוג הזה, שאני מניח שלא תאהב. בכל זאת, אני מזמין אותך לקרוא אותם. בגדול, הבעיה של מודיעין היא הפרדת שימושים קיצונית ותכנון מוטה רכב פרטי. מודיעין תוכננה כמו פרבר ולא כמו עיר. הסיבה שזה מתסכל, ומוציא את קצפם של כמה מהבלוגרים האורבניסטים שאתה כל כך אוהב, היא שמודיעין היא עיר שתוכננה בעשורים האחרונים, לאחר שכבר ידוע לכולם שזהו לא תכנון בר קיימא. מכיוון שמודיעין לא מתוכננת בצורה עירונית, היא מתקשה ליצור חיוניות כלכלית, שבראש ובראשונה תלויה בנוכחות של הולכי רגל ברחוב. מודיעין להערכתי היא פצצה מתקתקת של התרסקות עירונית אם לא תמצאו דרך לפתור את העניין הזה (כפי שקרה במקומות מתוכננים בצורה דומה, כגון שכונת גילה בירושלים). ה"מיתוג" שאתה מגן עליו בחירוף נפש אינו אלא כיבוי שריפות, ובאמת עדיף שתשקיעו את האנרגיה (והכסף) בבעיה האסטרטגית שלכם.

28 11 2009
יקי

אליאב, מאחר ולרמן עוקב אחר הבלוג שלך והגעתי לפוסט הזה דרך הפניה מהבלוג שלי, אני מניח שאין צורך מיוחד להסב את תשומת ליבו לנאמר כאן. עם זאת לאור הצעתך כתבתי עכשיו תגובה בפוסט אצלו בבלוג המקשר לכאן, המסבה את תשומת ליבו לנאמר כאן (לך תדע אם הוא לא ימחוק גם תגובה זו…).

הביקורת שהטחת בפוסט הזה בהחלט נוגעת ישירות לדיסטרציה של "חברת המיתוג שמשלשלת לכיסה ממיטב כספי המיסים של התושבים" ולמוניטין של אותה חברה, ולא רק לעיריית מודיעין כפי שטענת לעיל. אליאב, אני סקרן האם גם אתה נהגת כפי שאתה מטיף ביחס לאותה "הגינות מחייבת" ואכן הסבת את תשומת ליבם של מובילי חברת המיתוג לביקורת הנוקבת שהטחת בהם כאן?

אני בהחלט שמח שעיריית מודיעין מעלה לאתר האינטרנט את תוצרי הביניים, וזאת משום שמטרה עליונה של תהליך המיתוג של עיריית מודיעין הוא לבצע אותו בשיתוף התושבים. באופן כזה גם תושבים שלא נכחו במפגשים של קבוצות המיתוג מוזמנים להתייחס לתוצרים אלה, וגם אני קיבלתי הזמנה לעיין בתוצרים אלה ולהעביר את התייחסותי. הבעיה אינה בכך שהעירייה מעלה תוצרי ביניים לשיתוף התושבים (זה מצויין), אלא בכך שאינך מבין את התהליך ובאופן השטחי שהתייחסת להם. לו רצית מצגת צורנית ומהוקצעת יש כזו באתר העירייה, אבל כאמור נראה שסימנת את המטרה ומיהרת להשמיץ לפני שבכלל שטרחת לנסות להבין במה דברים אמורים.

לא ברור לי מדוע אתה חושב שלא אוהב ביקורת על עיר מגורי. לא אני תכננתי את העיר ואני מעוניין בכל משוב ענייני שעשוי לשפר אותה. אני עצמי נוהג למתוח לא מעט ביקורת על נושאים הקשורים למודיעין בבלוג שלי. אולם זהו חטא ההיבריס לקחת את הדעה של כמה בלוגרים ומתכנני ערים/ארכיטקטים ולהפוך אותם כביכול לקונצנזוס. כמו בכל תחום יש רבגוניות של דעות, ותמצא גם ארכיטקטים ומתכננים רבים שמעריכים את התכנון של מודיעין.

לעניין הצלחתו של איזור התעסוקה, הטיעונים שלך לא משכנעים אותי. הצלחת איזור התעסוקה כלל אינה נמדדת במספר האנשים ברחוב, אלא לפי האטרטקטיביות של האזור עבור המעסיקים. המצב כיום הוא שהביקוש למשרדי הי-טק התמתן וברובו מתמקד במעגל הקרוב לת"א-הרצליה-רעננה, ומודיעין נתפסת בקרב חברות רבות כ"מעבר להרי החושך" – וזה בדיוק תדמית שהליך מיתוג ושיווק נכון יכול לשנות. איזור התעסוקה של מודיעין כן מצליח במשיכת מרכזים לוגיסטיים ומחסנים בזכות המיקום בלב הארץ והקרבה לכביש 6, כביש 1 וכביש 431, אולם חברות אלה אינן מציעות משרות רבות לתושבי העיר האקדמאים.

ההפרדה בין איזור התעסוקה לבין איזור המגורים במודיעין היא מצויינת. אני כתושב העיר איני רוצה את כל מי שמגיע לאיזור התעסוקה ליצור עומסי תנועה בלתי נסבלים באיזור מגורי, כפי שקורה למשל למי שגר בסביבות רמת החי"ל בת"א. במודיעין איזור התעסוקה אינו בקרבת איזור המגורים, ותוכננו צירי תנועה המובילים אליו מבלי לחלוף בשכונות העיר.

28 11 2009
אליאב

יקי, דעתי היא שהפרדת שימושים – שאתה כנראה מעלה על נס – היא חטא עירוני וסביבתי ממדרגה ראשונה, בעיקר בהיעדר תחבורה ציבורית נורמלית, ורמת החי"ל עצמה היא דוגמה למדיניות מוטעית שכזו. אתה מוזמן לקרוא רבים מהפוסטים בבלוג הזה כדי להבין את הגישה שלי (ושל רבים שמבינים בנושא הזה הרבה יותר ממני). אם יש אחרים שמעריכים את התכנון של מודיעין – שיבושם להם, ואשמח אם אלה יוכלו להצביע ולו על מקום אחד מוצלח שמתוכנן לפי הגישה מיושנת הזו. לא סתם מודיעין כל כך כושלת בדעת הקהל.
לגבי שאר הטענות שלך ובפרט לגבי ההתנהלות שלי -איני מסכים אתך, אבל לא אחזור על שכבר אמרתי, בפרט באשר ל(חוסר) הצורך שלי לדאוג יותר מדי לציפור נפשם העדינה של תאגידים למיניהם שפועלים בשירות רשות ציבורית שכולנו ממנים. אז בוא פשוט נסכים שלא להסכים.

28 11 2009
יקי

אליאב, נימקתי מהן שורש הבעיות של איזור התעסוקה של מודיעין, ומדוע ההפרדה בין איזור התעסוקה לבין איזור המגורים בעיר היא הפרדה מועילה, וכיצד תוכננו כבישי גישה טובים לאיזור התעסוקה. בכך הזמתי את טענתך כביכול "התכנון הלקוי הוא הסיבה שמלכתחילה מצב התעסוקה בעיר קשה". אתה מצידך לא הצעת דבר על מנת לגבות את טענתך, מלבד סיסמאות.

באשר לטענתך כביכול "מודיעין כל כך כושלת בדעת הקהל" אין לי מושג על איזו דעת קהל אתה מדבר. מודיעין עיר פורחת המתפתח בקצב מסחרר וזוכה לביקושים רבים של אוכלוסיה איכותית מכל רחבי הארץ ואף מחוצה לה. למרות קצב הבניה בעיר שהוא מהגבוהים ביותר בארץ, היצע הדירות לא מצליח להדביק את הביקושים, ומחירי הדיור במודיעין עלו מאוד. האנשים שגרים כאן ברובם הם מאוד מרוצים מהחיים במקום. כך שהקהל שבאמת חשוב יש לו דעה מצויינת על העיר. עם כל הכבוד לאותו קומץ בלוגרים אורבניסטים דעתנים שנהנה להשמיץ את מודיעין בכל הזדמנות – אל תטעה לחשוב שדעת אותו קומץ מייצג כביכול את דעת הקהל.

מוזר שאתה מכנה את החברה שמובילה את הליך המיתוג למודיעין כ"תאגיד" תוך שאתה פוטר את עצמך מאותם כללי "הגינות בסיסית" אשר לטעמך מחייבים שלכל הפחות תיידע אותם שכתבת עליהם כאן ביקורת נוקבת (כתבת על עבודתם כי מדובר "בגיבוב השטויות הגדול ביותר שנתקלתי בו במשך חודשים ארוכים"). מדובר בסה"כ בשלושה אנשי מקצוע שהתאחדו יחד לחברה קטנה. יכולת בנקל לעשות גוגל קצר על שמו של מוביל התהליך ולשלוח לו מייל.

הגינות בסיסית זה אומר שאדם צריך קודם כל לקיים בעצמו את מה שהוא מטיף לאחרים.

28 11 2009
אליאב

מקבל יקי. אתה צודק לגמרי ואני טועה לגמרי. היה דיון נעים מאד.

28 11 2009
נירית

יקי, הבעיה שלי היא עם תהליך המיתוג הזה היא שהוא בעיקרו תהליך שיווקי, שלא עוסק במהות או בשינוי אמיתי, אלא בתדמית. הדוגמא שהבאת של חולון היא בעיני בדיוק הפוכה למה שטענת- בחולון, לצד הליך המיתוג נעשתה השקעה רצינית בשטחים ציבוריים פתוחים, בתרבות ובמבני ציבור. לכן זה גם הצליח, יחסית. לגיטימי ונכון שעירייה תשקיע ביצירת תדמית חיובית, אבל זה לא יכול לעמוד בפני עצמו.

ולעניין ה"מלל שיווקי בלתי נמנע", אם נניח שהוא בלתי נמנע הוא רק יתגבר ויטביע כל דיון במהות, שאני מבינה שגם אתה מעוניין לקדם. אני, כתושבת של עיר, היתי נרתעת מלקחת חלק בכל הליך שכולל שטף כזה של מלל "מקצועי" ומתנשא.

29 11 2009
יקי

נירית, תהליך המיתוג בוודאי שצריך להיות מתורגם לאחר מכן למגוון פעילויות בשטח ויש לכך התייחסות במצגת. איני נוטל חלק בתהליך המיתוג כך שאיני יכול להעיד ממקור ראשון על היחס בין המהות למלל השיווקי, אך יש עשרות תושבי העיר מן המניין המעורבים בתהליך, כך שכנראה שהם מרגישים שיש לפעילות שלהם ערך. המיתוג יבחן במבחן התוצאה.

אגב, יש בפורטל מקומי של מודיעין בקישור להלן שלוש כתבות וידיאו המתעדות כמה ממפגשי קבוצות העבודה בתהליך המיתוג:
http://www.go443.co.il/Go443/Video/Video.asp

כתיבת תגובה